Magasin

  • 31/08/2021 - Pia Finne
    Den personlige dialog er tilbage

    Flere end 10.000 indkøbere fra 25 lande og 412 udstillende firmaer mødtes under Formland. Og alle var glade for at være tilbage, netværke og se hinanden i øjnene igen, for det er en del af et godt købmandskab.

    Læs mere
  • 20/07/2021 - Pia Finne
    Formland er tilbage med fokus på bæredygtighed og individualisme

    "One of a kind". Det er overskriften på Formlands trendzone, men det kunne også sagtens være en samlede overskrift for såvel Formland som for den tid, vi lever i. Corona-pandemien har skubbet til vores måde at tænke på. Vi har taget et digitalt kvantespring, og samtidig har vi endnu mere fokus på bæredygtighed og individualisme – i vores butikker og i vores virksomheder.

    Læs mere
  • 20/07/2021 - Pia Finne
    Formlandtrenden: Vi er alle "one of a kind".

    Formlands trendzone afspejler denne gang tidens søgen efter det unikke og personlige, det sammensatte og det opfindsomme.

    Læs mere
  • 15/07/2020 - Pia Finne
    Copenhagen Fashion Week

    Coronakrisen vil sætte sit præg på den københavnske modeuge, der sker fra 9.-12. august. CIFF fremstår i en ordre-udgave ”Elevated Order Days, hvor kun CIFF Showroom er åbne, Revolver vil foregå på to venues; Øksnehallen og Forum, der vil være en ensretning i opbygningen af standene, og messen vil i høj grad være en ordreplatform, mens Copenhagen Fashion Week byder på et miks af fysiske og digitale shows.

    Læs mere
  • 30/06/2020 - Pia Finne
    Vi har brug for slow fashion

    ”Det er vigtigt at være i udvikling, men jeg skal have mig selv med i det. Derfor vil jeg nu tage en anden mere bæredygtig vej, og dermed gøre op med de konstante udsalg, rabatsalg og konkurrencen fra netbutikkerne”. Det siger Tina Vinther, der har drevet Prinsesse2ben i Svendborg i 16 år. Og kunderne er med hende…

    Læs mere
  • 21/04/2020 - Pia Finne
    At være i modebranchen er en livsstil

    Personlige oplevelser, service og engagement er kodeord, hvis man vil drive en fysisk butik i dag. Det mener Malene Duckert, der ejer Duckert & Co i Stenløse. Hun har formået at skabe en butik, hvor kunderne kommer langvejs fra for at få den oplevelse, det er, at komme i butikken, hvor tøjet suppleres af smykker, parfume og andet, så der skabes en livsstilbutik.

    Læs mere
  • 02/03/2020 - Pia Finne
    MFK's Almene Fond har åbnet et nyt kapitel i mit liv

    Tekstiler kan bruges til rigtig mange andre ting end tøj. Med støtte fra MFK’s Almene Fond har Sara Lee S. Krog således brugt et semester på i Bristol på University of the West of England (UWE) på at arbejde med strik, der i kombination med gips og titaniumklorid kan rense luften for forurening.

    Læs mere
  • 18/02/2020 - Pia Finne
    Trenden A/W 2020: Naturlige nuancer med et farverigt tvist

    Tendenserne til A/W 2020/21 er netop blevet præsenteret på messerne og på catwalks rundt omkring på locations i København under Copenhagen Fashion Week. Der er masser af farver og spændende udtryk. Bæredygtigheden og det naturlige er med helt i front, men også de blå nuancer og jordtonerne samt masser af spændende mønstre leges der med.

    Læs mere
  • 05/02/2020 - Jens Birkeholm
    ”Du opfører dig som en flue i flaske”

    I en række professionelle sammenhæng har jeg den store fornøjelse at møde og arbejde sammen med unge mennesker, fantastiske unge mennesker. Og det er en stor inspiration og glæde i mange sammenhænge.

    Læs mere
  • 04/02/2020 - Pia Finne
    På messetur til Berlin med Mens Fashion World

    Syv udvalgte elever fra herretøjsbutikker over hele landet besøgte Premium under Berlin Fashion Week med Mens Fashion World. De unge oplevede branchen, når den er bedst og sjovest. Turen var samtidig en anerkendelse af den gode indsats, de har ydet i de butikker, de er elever i, og håbet er naturligvis, at de med turen til Berlin er blevet styrket i at herretøjsbranchen er vejen at gå.

    Læs mere
  • 27/01/2020 - Pia Finne
    Vi skal ”sælge” modebranchen til de unge

    Det siger William Kjær, der selv er elev i modebranchen, og som netop har deltaget ved DM i Skills – både for at konkurrere på evner og vise, hvad han kan, men også for at vise andre unge, hvad en elevplads i modebranchen har at byde på. William er træt af, at detailbranchens ry er, at her kan man få job, hvis man ikke kan andet. ”Det kræver rigtig meget at drive en god butik i dag, og det bliver ikke mindre i fremtiden”.

    Læs mere
  • 13/01/2020 - Pia Finne
    Brug din Fashion Week optimalt

    Fashion Week – stedet hvor nationale og internationale modefolk mødes, og hvor der købes ind til efteråret og vinteren 2020/2021 er lige om hjørnet. Her kan du få et overblik over messerne; CIFF og Revolver samt over, hvad der sker uden for messernes rammer rundt omkring på venues i København. For det handler om at hente al den inspiration, man overhovedet kan i løbet af de dage modeugen varer.

    Læs mere
  • 02/12/2019 - Pia Finne
    DETAILHANDLEN SKAL VÆRE RELEVANT FOR DET MODERNE MENNESKE

    Butikkerne sælger varer, man kan få overalt. Derfor skal de tænke nyt; de skal give kunderne oplevelser, de skal være hurtigere til at sætte sig ind i de trends og værdier, forbrugeren agerer efter, og de skal være relevante. Samtidig skal de i samarbejde med kommunerne skabe attraktive, fleksible bymidter, der kan tiltrække kunderne, siger Flemming Birch

    Læs mere
  • 27/11/2019 - Pia Finne
    The State of Fashion 2020: Bekymring og store udfordringer i vente

    Modebranchen ser ikke frem mod 2020 med stor positivitet. Det er en af konklusionerne i The State of Fashion 2020-rapporten, som Business of Fashion for fjerde gang udgiver i samarbejde med McKinsey. Den forudser vanskelige tider for branchen, men et lyspunkt er, at den spår, at lokale, fysiske butikker også spiller en rolle i fremtidens modemarked.

    Læs mere
  • 26/11/2019 - Pia Finne
    “WHERE I BELONG”: Heimtextil designtrends for 2020/2021

    Identitet er kodeordet for Heimtextil-trenden forud for messen, der løber af stablen 7.-10. januar 2020 i Frankfurt. “Maximum Glam”, “Pure Spiritual”, “Active Urban”, “Heritage Lux” og “Multi-Local” hedder de fem temaer, der, som navnene antyder, dækker meget bredt – og det er netop det; identitet, personlighed og individualisme - trenden 20/21 handler om.

    Læs mere
  • 14/11/2019 - Jens Birkeholm
    Verdensbilledet er udfordret

    Specialdetailhandlen er udfordret. Selv om man næsten ikke tror det, så står specialdetailhandlen lige nu over for en af sine værste kriser i mange, mange år. Detailomsætningen står i bedste fald stille, men for mange specialbutikker er omsætningsfaldet voldsomt; det vil sige, vi taler om fald på godt og vel 6% sammenlignet med sidste år. En tilbagegang af denne kaliber er ikke set siden finanskrisen, og vi ser butikker, der lukker og medarbejdere, der mister deres job.

    Læs mere
  • 31/10/2019 - Pia Finne
    Onlinetilstedeværelse er ”the new normal”: Skab en veludviklet, inspirerende webshop

    Morfars.dk vandt en Gazellepris i 2018 – ikke mindst fordi Kim Eriksen har fingeren på pulsen, når det gælder forbrugernes indkøbsmønstre såvel som onlinemarkedsføring og udvikling af webshops, der inspirerer forbrugerne fremfor blot at være endnu en salgskanal. Men i bund og grund handler det om godt købmandskab, siger han.

    Læs mere
  • 01/10/2019 - Pia Finne
    Tag kunderne med i en virtuel butik

    Jacobsen Plus har taget online-butikken til et nyt niveau med et VR-kit, hvor kunderne kan sidde hjemme i sofaen, se møblerne i butikken og placeret i hjemmet, føle kvaliteterne og få hjælp af en medarbejder. Peter Jacobsen mener, man er nødt til at differentiere sig for at udvikle sig, og hans holdning er, at man frem for at brokke sig skal tænke nyt og fremad.

    Læs mere
  • 16/09/2019 - Pia Finne
    Når det kreative og det forretningsmæssige spiller sammen

    Hvad laver alle de mennesker i modebranchen, der ikke tegner tøjet? Det spørgsmål stillede Michelle Selch Laursen sig selv, da hun skulle vælge uddannelse for tre år siden.

    Resultatet blev, at hun rejste til Barcelona for at lære Fashion, Marketing og Communication bl.a. med støtte fra MFK’s Fond.

    Læs mere
  • 10/09/2019 - Pia Finne
    Hvor kulturer krydser og mødes

    På Design Academy Eindhoven i Holland er DNA’et at skabe design, der sigter mod at ændre menneskers levemåde til det bedre. Det ville Agnete Beierholm gerne være en del af, og derfor søgte og fik hun et legat af MFK’s Fond. ”Jeg er vokset som person, og jeg stået overfor store, spændende udfordringer”, siger hun.

    Læs mere
  • 03/09/2019 - Pia Finne
    Bæredygtigheden er en nødvendighed

    ”At udvikle og designe tekstiler er super spændende. Her kan man også gøre en forskel, når det gælder bæredygtigheden”. Det siger Metteline Madsen, der er ved at uddanne sig til bachelor i fashion and textile technologies fra Amsterdam Fashion Institute. ”Vi samarbejder med industrien, så vi også for den vigtige del med”, fortæller Metteline, der har fået støtte fra MFK’s Fond til sin uddannelse.

    Læs mere
  • 27/08/2019 - Pia Finne
    Et inspirerende oplevelsesunivers

    Formland har endnu engang inspireret. Indkøbere fra Danmark såvel som fra udlandet har besøgt messen. Der var masser af gode foredrag, der satte branchen i perspektiv, og der var mange nye produkter og stande, der kunne inspirere detailhandlerne til efterårs- og julehandlen.

    Læs mere
  • 12/08/2019 - Jens Birkeholm
    Vi bliver nødt til at tale om det

    Vi bliver nødt til at tale om det, selv om det ikke er rigtig rart: Modebranchen skader miljøet.

    Læs mere